Versione :

Ducumentu
Glussariu - Archeulugia Aleria

Forum: spaziu publicu centrale

Prermana: 6u-3u seculi prima di G.C..

Alalié: nome grecu d'Aleria.

Erudote : storicu grecu, natu in Alicarnassu (Asia Minore) in a prima metà di u Vu seculu prima di G.C..

I Persi: Populu ghjuntu da u Caucasu nordu à u primu millenniu prima di G.C. Tucconu l’Asia Minore, è dopu l’Asia occidentale à u Vlu seculu prima di G.C... Fuceu: portu ionianu di a costa occidentale di a Turchia (oghje Foçal. I Fuceani sò un populu di navigatori per cumerciu. Stabilinu parechji scali cuntuari in u Mediterraneu à u VIu è Vu seculi prima di G.C...

Etruscu : Civilizazione sviluppata in Italia centrale (Tuscana, Ombria) trà l’Vlllu è u  Illu seculu prima di G.C... –

Mubiglia funeraria : inseme d’ogetti (vasi, arme, giuvelli...) messi in e sepulture è distinati ad accumpagnà u mortu al dilà di a vita.

Vasi attichi : ceramiche di lussu, invernicate in neru, figure nere o rosse, fatte da u VIu à u IVu seculu prima di G.C.. in a regione d’Atene.

Italiotu : pè u più di l'Italia sud (o Grande Grecia), duv’elle si stabilinu culunie greche da u Vlu seculu prima di G.C.

Tabemae : in  latinu butteghe..

Mariana : cità antica di a Corsica nord (nantu à a cumuna di Luccìana oghje) posta nantu à e sponde di u fiume Golu. Culunia rumana fundata da u generale Marius ver’di l’anni 80 prima di G.C.

Bassu Imperu : periudu storicu, seconda fasa crunulogica di l’imperu rumanu cumpresa trà a metà di u Illu seculu è a fine di u Vu seculu dopu à G.C.

Olla : urna in latinu.

Fonte : Testi : Franck Allegrini-Simonetti – Servicziu Archeulugia è musei

Stamperia Bastia, 2004

Cullettività Territuriale di Corsica
22, corsu Grandval - SP 215 - 20187 Aiacciu cedex 1
Tel. :04 95 51 64 64 - Fax : 04 95 51 67 75
communication@ct-corse.fr