Versione :

Fighjate

Ex voto sur les frontières

Ex voto sur les frontières

Corda - Teatru

Corda

Fighjate l’intervista di Mariano CORDA, quellu chì mette in scena chì parla di u sbucinu di a messa in opara di un altru spettaculu chì tratta di a divuzione pupulare (cf. T7-Iti1).



Ascultate u lamentu di u vechju

L’ABBRACCIU, QUATRU DECE

U VECHJU :

Era un mese ch’è no eramu partuti da a nostra patria. Senza speranza alcuna di rivede la mai. Ci hà messu fora a guerra. L’odiu. È a paura. Avemu chjappu a via di l’esiliu. U battellu era vechju è periculosu. Hè stata colpa di a timpesta. Simu venuti per e Bocche. Sò periculose e vostre Bocche. Ùn sarà po u primu battellu chì ci si hè affundatu. Quallà, in giru à l’isulotti di petra, i Lavezi, hè una trappulla. Hè un mostru chì l’hà fatta. Disgraziatu à chì si avvicina. Piglia è vi surpa. Hè Caribde o Scilla. A vechja strega marina. O unu è l’altru, appiccicati inseme è chì vanu à caccia. Urlanu per e Bocche chì vi mette u fretu à l’osse è a strina in e carne.

Ne avemu persu tanti quallà, di i nostri. In un lampu u mostru i si hà ingulliti. Tutte isse angosce, tutti issi strazii durante trenta ghjorni di traversata è po ghjunghje à more quì, vicinu à a terra.

U Distinu ! A strage chì sempre sempre hà minacciatu i nostri. Ùn vuliamu chè pace, ùn vuliamu. È pussibulità di travaglià, di campà a modu nostru, cù e nostre credenze è e nostre tradizione.

Innò sò ghjunti l’altri è ci anu messu e catene.

Allora avemu decisu di parte. Ci avianu dettu chì per sti lochi ci era travagliu è libertà. Rispettu di l’atru è pussibilità di manghjà tutti i ghjorni. Allora simu ghjunti.