A Corsica chì ùn vulia micca diventà un "brunzodromu"

 
A Corsica chì ùn vulia micca diventà un "brunzodromu"
 
A Corsica hè un'isula cù un ricchissimu patrimoniu culturale è naturale, cù un’identità forte è una storia unica. I Corsi sò attaccati à a so cultura è à u so ambiente è anu manifestatu a so preoccupazione per a trasfurmazione di a so isula in un simplice «brunzodromu» o in una destinazione turistica di massa.
Parechji Corsi sò cuscenti di e sfide ligate à l’affullanza di i turisti è anu spressu a so vuluntà d’ùn sacrificà a so cultura, u so modu di campà è u so ambiente à prò di un turisimu di massa.
Simu fieri di a nostra identità corsa, di a nostra lingua, di a nostra gastronumia è di e nostre tradizione è circhemu di cunservà li di fronte à l'affullanza di i furesteri.
D’altronde, a Corsica hè ancu di fronte à sfide ambientale impurtante. I Corsi cunnoscenu a fragilità di u so ambiente naturale, cù spazi cunservati, piaghje di rena fine, fureste zeppe assai è una biodiversità unica. Simu numerosi impegnati à a preservazione d’isse risorse naturale per e generazione à vene è vulemu evità l'impatti negativi di u turisimu di massa nantu à l’ambiente.
A nostr’isula hè stata ricunnisciuta dapoi assai tempu per a so autenticità, u so caratteru salvaticu è u so impegnu à a preservazione di u so ambiente. Cusì, mentre chì u turisimu di massa s'hè sviluppatu in d'altre destinazione mediterranee, a Corsica hà sceltu d’ùn diventà micca un simplice "brunzodromu", vale à dì una destinazione balnearia induve i visitori ghjunghjenu solu per apprufittà di u sole è di e piaghje, à u detrimentu di a cultura lucale è di l'ambiente.
Hè cusì chì parechje azzione sò state intraprese in Corsica per prumove un turisimu più rispunsevule è durevule, in cunfurmità cù i nostri valori è e nostre aspirazione. L'autorità lucale, l'attori di u turisimu è a populazione anu travagliatu inseme per mette in ballu e pulitiche di gestione di un turisimu durevule, per minimizà l'impattu nant'à l'isula è massimizà i benefizi pè a populazione lucale.
Si tratta di prumove un turisimu autenticu, mette in lume a cultura corsa, incuragisce i scontri cù i lucali, prumove i prudutti nustrali è rispettà e tradizione è i valori di l’isula. L'iniziative di u turisimu rurale, l'agriturisimu è l'ecoturisimu sò incuraghjiti per prumove un turisimu più rispettosu di l'ambiente è in armunia cù a natura corsa.
D'altronde, sò intraprese azzione per sensibilizà i visitori nant’à l'impurtanza di u rispettu di a cultura, di e tradizione è di l'ambiente di a Corsica. Campagne di sensibilizazione nant'à e rete suciale, in i medii lucali è mentre l'avvenimenti turistichi sò urganizati per incuragisce un cumpurtamentu rispunsevule trà i visitori, cum'è u rispettu di i siti naturali, a cunsumazione di i prudutti lucali, è a participazione à l'attività culturale è tradiziunale.
A Corsica s’hè ritruvata in prima linea in a prumuzione di a so cultura è di u so patrimoniu. Incuragisce a cunservazione di e tradizione corse, cum’è a musica, u ballu, a gastronumia è l’artisgianatu lucale. Feste è manifestazione culturale sò urganizate tuttu l'annu per prumove a ricchezza culturale di a nostr’isula.
Infine, a Corsica cerca di diversificà a so offerta turistica per ùn dipende micca solu da u turisimu balneariu di massa. Si piglianu iniziative per prumove u turisimu culturale, u turisimu verde, u turisimu nauticu è u turisimu durevule, da pudè mette in risaltu tutti l’aspetti di l’isula è permette à i visitori di scopre a Corsica in tutta a so ricchezza è a so diversità.
Pè compie, a Corsica, cuscente di e sfide poste da l’affullanza di i turisti, cerca di priservà a so identità culturale, u so modu di campà è u so ambientu naturale à tempu à prumove un turisimu rispunsevule è durevule. L'azzione intraprese anu per scopu di prumove a nostra cultura.
 
Lasciate mi parlà vi torna di Canari, un paese di trè centu canaresi chì strapiomba u mare à l’infinitu, cù punti di vista chì vi taglianu u soffiu è vi facenu cullà e lacrime à l’ochji di tanta bellezza salvatica, un paese ricchissimu di Storia.
 
U mo antenatu Carlo-Francesco Alessandrini cù i so dui figlioli Lucca-Ottavio è Gio-Andrea hà participatu à a liberazione di u Capi Corsu di a duminazione genuvese, alliandu si à Pasquale Paoli, in u 1762.
Ma quessa vi ne parleraghju spessu quandu ne saperaghju di più…
Canari hè assai dinamicu cù numerose animazione tuttu l’annu pè fà lu campà, cum’è per esempiu, u catenacciu u venneri santu, u so museu di u custume corsu, o ancu u festivale internaziunale di cantu liricu di settembre ogni annu chì accoglie tanti famosi cantatori lirichi venuti da u mondu sanu è face cunnosce issu paesucciu. Si dice ancu chì a chjesa San Francè hà un’acustica ideale…
Hè custì, in issu paese caru, chì vogliu stà à sente u silenziu chì ribomba nant’à ogni scogliu è guardà u tempu chì passa pianu pianu…
Hè custì chì vogliu more è campà ci pè l’eternu…in issu picculu paese chì m’hà vistu nasce qualchì anni fà è chì m'accoglierà pè l’ultimu viaghju…
Induv’ella riposa Mamma… Induv’ella m’aspetta… Induve vogliu ripusà, ancu eiu, cun ella, vicinu à ella… pè l’eternu…
 
Marielle Clementi