Versione :
Talianu

I AM GREAT

 

U nostru fidatu Antoni ARCA, quale si hà da stupisce ch’ellu scrivi più chè mai in a so magnifica cità di L’Alguer!?
Hà publicatu un bellu librettu, alegru, alertu è cinicu senza azizume nè amarezza cù u so amicu Ignazio CHESSA. À l’edizione Cenacolo di Ares, in a cullezzione“Gli Indipendenti” I dui autori anu avutu più chè ragiò di ficcà si tremindui in u pseudonimu chì i face pari pari postu ch’elli sò omi di scenza è di rapresentazione unu è l’altru. A fizzione, cum’è spessu quand’ellu si tratta di teatrini ch’anu digà compiu un bellu viaghju, posa nantu à a parolla di un teatrinu chì hà vugatu tantu è più. È dice, è conta tutte e vicende di un’esistenza, un mondu è a so ghjente, scena di una realità campata, vista è analizata senza cumpiacenza.U libru face sfilà i capituli corti chì ammentanu è discrivenu cù un versu sempre asgiatu è vivu l’episodii di una vita dedicata sana sana à l’arte in cunfrontazione permanente cù u mondu cum’ellu và, vistu à traversu a sperienza persunale di l’attore intervistatu. Ritrattu senza cumpiacenza ma dettu è dissignatu non senza piacè. U sguardu hè lucidu lucidu in quantu à l’omi. Cumpiacenza ùn ci ne hè ma amore di a vita sì! Puru s’è un sintimu simule pò à le volte parè cuntradettu da l’estru acitosu di u cuntà. U spettaculu di u mondu cum’ellu hè è cum’ellu và, hè vera ch’ellu ùn porta à tene sempre in capu l’idea di generusità è di prugressu sempre in anda...

Trà a settantina di capituli d’issu libru chì conta 200 pagine è qualcosa, ci hè u quartu (“Four”) chì ammenta à“Benny”

(Egon racconta del suo unico grande amore, il cane Benry|

Benny è chi io abbia amato di più in vita mia. Era un pastore. Un pastore tedesco. Scappò dietro alcune pecorelle smarrite e non tornò mai più.
Non sto piangendo. Potrei, ma nori piango. Benny, Benny! Perché sei andato via?
Ne ero letteralmente innamorato, era tutto per me. Soffrii tantissimo quando capii che non sarebbe mai più tornato. Benny! Bennyl Stavamo insieme, senza bisogno di parlare, e ci capivamo. Mi manca. A volte penso che gli uomini dovrebbero stare al servizio dei cani. Ma si, non scherzo. Non lo so, registra pure, tanto poi tagliamo. Però pensaci.
Se fossero i cani a governare il mondo tutto sarebbe tanto più semplice.
Niente menate culturali; comanda sempfe e comunque il più funzionale alle necessità del momento, in una gerarchia piramidale organizzata da esigenze naturali.
Niente deleghe, niente portavoce. Come Benny, uria pisciatina e quello è il mio territorio. Niente capi, presidenti, avvocati, apostoü, profeti.
Non ho detto profeti, non sto parlando di questioni mistiche. Invece l'ho proprio detto? L’hai registrato?
Non lo so perché mi sia venuto in mente. però pensaci. Sul serio. Un mondo a misura di cane con gli uomini addomesticati a soddisfare i loro bisogni e necessità. Per aver cucce più confortevoli, indumenti utili a sopportare meglio l'inverno, farsi togliere le pulci, pulire i denti, curare i
malanni.
Niente sovrastrutture, niente guerre, una zampata e si stabilisce chi debba governare fino alla comparsa del nuovo maschio alfa.
Ci pensi? Niente nazismo, comunismo, nessuna religione, sesso libero. Nel periodo dell'estro con le cagne e durante tutto il resto dell'anno cane con cane, da veri maschi.
Non ti piacerebbe? Non hai mai provato? Non puoi parlare allora. Non si giudica ciò che non si sa.
Benny, Benny! Torna da me, Bennyl
Sì, fino ai sedici sono stato pastore. Già, un misero pastorello da iibro Cuore. Fino alla quinta elementare nei pomeriggi e durante le estati e dai dieci anni in su a tempo pieno. Fino ai sedici anni. Quando uccisi mio padre. No, scherzo. Mio padre morì e dovemmo vendere ogni cosa, a me norr toccò niente, a parte un biglietto per andare al di là del mare e un'eredità contestata. Avrei dovuto continuare a fare il pastore anche in Toscana. E, invece eccomi qua.